JURKOWIAK fotolog.pl
Link :: 24.07.2006 ::

Początek był niewinny. Dowieźliśmy samochodem rowery tak daleko jak się dało. Pod kołami rowerów nie miało być asfaltu. Niedzielny wczesny poranek, cisza i bezludność. Już po kilometrze jazdy udało się nam zamoczyć buty w głębszym nieco miejscami Wisłoku.

Na drugim kilometrze musieliśmy się przedzierać przez połamane drzewa na od dawna i tak zarastającej drodze. Zwylke pełna była ona błota, a tym razem doszły nowe atrakcje. Szarpaliśmy się z niewygodnymi w takiej sytuacji rowerami zaczepiającymi złośliwie o każdą gałąź.

Potem nastąpił prawdziwy festiwal błota. Gęste i wodniste, lepkie i suche, płytkie i głębokie po osie. Jechaliśmy, czasem prowadziliśmy. Przedzieraliśmy się równolegle do drogi, by ominąć większe kałuże. I tak aż do momentu, gdy oba rowery powiedziały: Nie jadę! Przez ostatnie kilkaset metrów ciągnęliśmy maszyny z całkowicie zablokowanymi kołami. Na szczęście wiedzieliśmy, że niedługo wyjdziemy na ubite scieżki.

Rowery niemal wrzuciliśmy do rzeki i nastąpiło wielkie mycie, a potem wielkie smarowanie i przygotowywanie do dalszej jazdy. Na liczniku mieliśmy cztery kilometry (i prawie godzinę w siodle), a przed nami jeszcze ponad pięćdziesiąt. Potem już błota prawie nie było, ale za to było wszystko to, co w rowerowaniu najlepsze. Podjazdy i zjazdy, ścieżki, potoki, widoki...