JURKOWIAK fotolog.pl

godziny garniturowych rozmów

Komentuj (16)

Link :: 05.06.2006 ::

Wczoraj w okolicach Jasła..

A dzisiaj w Mielcu o drugiej w nocy obudziły mnie syreny wyjące w okolicznych miejscowościach.. Fala nadeszła..

Link :: 05.06.2006 ::

Tarnów wciąż zaskakuje mnie odkrywanymi tam miejscami. Muszę poświęcić mu kiedyś więcej czasu.

Komentuj (1)

Link :: 06.06.2006 ::

Wysoka. Bardzo. W odróżnieniu od szumu jej impetu powyżej Jasła tutaj działała prawie w ciszy. Niemożliwość jej powstrzymania pozostała jednak bez zmian.

Komentuj (2)

W Mielcu też ładnie jest... (kryptoreklama?)

Komentuj (3)

Link :: 07.06.2006 ::

Po wielkiej wodzie pozostały niemal nostalgiczne widoki.

Link :: 08.06.2006 ::

Wczoraj wieczorem przypadkiem trafiłem w telewizji na program o Fallas w Walencji. Tygodniowe Święto kończy sie jednoczesnym spaleniem olbrzymich styropianowych figur. W telewizji zrobiło to na mnie spore wrażenie, ale z pewnością nie można porównać go do zobaczenia tego na własne oczy. Ja spóźniłem się o tydzień z odwiedzinami w Hiszpanii, by doświadczyć istoty Fallas na żywo, ale miałem okazję odwiedzić warsztaty w których falle powstają.

Najpierw buduje się maleńki styropianowy model.

Na podstawie tego modelu opracowuje się koncepcję konstrukcji falli.

Ta falla przygotowywana była dla święta Murcii i opiera się na konstrukcji drewnianej.

W pełnej krasie dzieło Toniego można zobaczyć na:

www.laverdad.es/interactivo/imagenes_galerias/entierrosard06/imagen_del_dia2.htm

Link :: 09.06.2006 ::

Szklana pułapka na najbliższe cztery tygodnie...

Link :: 12.06.2006 ::

Do górskich widoków jestem przyzwyczajony, równiny jakoś znoszę, ale Mazury znowu zaskoczyły mnie swoim krajobrazem. I nie jeziorami, a niekończącymi się pagórkami. Falujący teren, gdzie na odległości kilometra grunt podnosi się i opada kilka razy. Szkoda tylko, że kolejny raz było to oglądanie z pozycji kierowcy pędzącego samochodu. Potem był już tylko normalny portowy widok.

Komentuj (7)

Link :: 13.06.2006 ::

W Mikołajkach mieliśmy okazję doświadczyć rajdowej atmosfery. Ponieważ nie jestem (nie byłem?) kibicem tego sportu i nie bardzo znaliśmy organizację całości, nie udało się nam trafić na OS kiedy startowały najmocniejsze maszyny. Te mniejsze jednak też robią spore wrażenie, a Imprezy i Lancery obserwowaliśmy między OS-ami i w parku maszyn.

Komentuj (1)

Fotograficznie też było to nowe doświadczenie. Na szutrowy rajd trzeba mieć właściwy obiektyw założony od początku, bo ilość kurzu jest nie do opisania i zmiana szkła w jego trakcie jest niemożliwa. Mój aparat pokryty był niewyobrażalną warstwą drobinek piasku, a pożyczony długi obiektyw przeleżał cały rajd w torbie na ramieniu. Trzeba też wybrać dobre do fotografowania miejsce, ale jednocześnie uważać na wylatujące spod kół kamienie całkiem sporej wielkości. Jeden z moich kolegów stracił w sobotę aparat po trafieniu rozpędzonym kamyczkiem.

Komentuj (3)

Link :: 19.06.2006 ::

W planach nie było zwiedzania.

Link :: 21.06.2006 ::

Podmieleckie Kaszuby ;-)

Link :: 22.06.2006 ::

A z innej strony Mielca... Gdy robiłem to zdjęcie, na aparacie zdążyło mi usiąść kilkanaście komarów. Dżungla?

Link :: 23.06.2006 ::

Jeszcze inne miejsce i o jeszcze innej porze dnia.

Link :: 24.06.2006 ::

Rowerowe włóczęgi. Czasem tory wyznaczają kierunek.

Link :: 26.06.2006 ::

Cały dzień wczoraj wędrowałem na rowerze po Beskidzie. Błąkałem się bez pośpiechu po niekończących się dawnych drogach wśród nieistniejących już wsi. Przecinałem strumienie i jechałem czasami wodą wzdłuż ich biegu. Wspinałem się kilometrami w upale na przełęcze, by potem z olbrzymią prędkością wracać w doliny. Pełne oderwanie od dnia codziennego.

Po kilkudziesięciu pierwszych kilometrach, jeszcze przed południem, zatrzymałem się na popas przy małym sklepiku w przygranicznej wiosce. Klimat niesamowity. Sklep nie zmienił swojego wyglądu zapewne od siedemdziesiątych lat. Wewnątrz może trochę więcej reklam niż kiedyś, ale zaopatrzenie podobne. Usiadłem pod parasolem na drewnianej ławie. Obok siedziało przy piwku dwu mieszkańców tej miejscowości. Niedziela, więc mimo nieogolonych, zmęczonych twarzy wystroili się w świąteczne koszule. Zamieniliśmy kilka słów o gorącu i o zimnym piwie. Z dali dobiegał terkot traktora pracującego na olbrzymiej popegeerowskiej łące. Niedziela niedzielą, a pogoda nie wiadomo ile potrwa. Z trzeszczącego głośnika przed sklepem płynęła radosna muzyka. W pewnym momencie usłyszałem sygnał nadawanej audycji. Pierwszy raz od wielu lat usłyszałem niezmienny i niesamowicie pasujący do otoczenia sygnał Lata z Radiem. Doświadczyłem poczucia podróży w czasie. Nie musiałem wyobrażać sobie jak to miejsce wyglądało 30-40 lat temu, bo to trwało dookoła dziś. I tylko nagle czar prysł, gdy rozległ się potężny warkot i w kierunku granicy pognał z olbrzymią prędkością wojownik bezdroży na jaknajbardziej współczesnym quadzie.

Komentuj (5)

Link :: 27.06.2006 ::

W siną...

Poutulane, niebieskie i jeszcze do góry rosnące.

Link :: 28.06.2006 ::

Po wielu łemkowskich wsiach niewiele już pozostało. Dawniej dolina była pełna życia i ludzi. Stała tu cerkiew, była szkoła i biblioteka, dwa tartaki stanowiły namiastkę przemysłu. Teraz jest cisza. Coraz słabiej widoczne pozostałości fundamentów, walące się piwnice i resztki kompletnie zdziczałych sadów. Rzeka pomału zabiera drogę i osamotnione krzyże nie będą miały przy czym stać.